Cities XL 2012 Crashes on Launch (Windows)

Having tech problems? Post them here and do not worry, there is always a solution for you.

Moderator: Focus Team

bobgrey1997
Posts: 1
Joined: 25 March 2012, 04:36

Cities XL 2012 Crashes on Launch (Windows)

Postby bobgrey1997 » 17 January 2016, 10:28

When I start the game, it does its loading for a few moments, then gives me an "application stopped working" error. Here is the errors in the log:
-------------------------
[01:50:02] CORE mcFile.cpp ( 198) Error can't open file data\config\gembeachscenarii.cfg
[01:50:02] SIMTOURIST pesTourismParams.cpp ( 179) Error pesTourismParams::LoadScenarii : Can't load <data/config/gembeachscenarii.cfg>
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error HighLightMgr compiled
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error Compiling Data/Test/MapList.cxl
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error Compiling Data/Test/MapList.cxl done
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error Compiling Data/Test/SoloTradeMgr.cxl
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error Compiling Data/Test/SoloTradeMgr.cxl done
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape CHAP4_11
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape CHAP4_17
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape CHAP5_25c
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 4 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape CHAP5_26
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape CHAP6_10
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 3 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape CHAP6_22
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape CHAP7_23
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape CHAP7_32
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape CHAP9_11
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape CHAP9_17
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape CHAP10_11
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape CHAP10_17
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape GEMCHAP1_12
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 4 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape GEMCHAP1_17
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape GEMCHAP2_18
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape GEMCHAP2_25
[01:50:04] LUA csScriptManager.cpp ( 522) Error vous devrez ajouter 1 bâtiments supplémentaires pour valider l'étape GEMCHAP2_29
[01:50:30] CoreTag ctTagContainer.cpp ( 192) ErrorBuild Tag <Custom> is not defined in tag list, check Tags.cfg
-------------------------
The tags.cfg file I know is modded, which is where an issue is. I have many mods and some require custom tags, which can be found on XL Nation. I assume that some mods require custom tags that are not included in the tags file on XL Nation. I also assume that these mods are listed as all of the (522) errors. I don't know how to read any of these though, so I am not sure if this is the case, let alone, know which mods specifically are causing the issue. Can anyone possibly help me figure this out please?

Return to “Technical support”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron